Na godzinie wychowawczej postanowiliśmy wesprzeć jedną z akcji charytatywnych, ale nie mogliśmy dojść do porozumienia. Karol i Bartek namawiali wszystkich do pomocy schronisku dla psów, a Asia i Beata bardzo chciały wesprzeć dom dziecka. Bartek wzruszająco mówił o losie porzuconych zwierząt, jednak Asia była bardziej przekonująca. Opowiadała o smutku naszych rówieśników pozbawionych rodziców i namówiła całą klasę do poparcia jej pomysłu.
Pierwsze dwa zdania połącz spójnikiem „ale”, ponieważ chcemy zwrócić uwagę na wspólny pomysł, ale różne poglądy co do szczegółów. Kolejne dwa spójnikiem „a”, ponieważ wskazują one na przeciwstawne sytuacje. Następne to „jednak”, gdyż wskazuje wygraną Asi pomimo przekonującej mowy Bartka. Ostatnie dwa zdania połącz za pomocą „i”, gdyż opisują one, jak dalej potoczyła się sytuacja.