Niestety nie możemy podać Ci gotowego rozwiązania. Podążanie za podpowiedziami pomoże Ci samodzielnie rozwiązać zadanie i ułatwi Ci naukę. Jesteśmy pewni, że dasz sobie radę! Powodzenia! :)
Wstęp:
(akapit 1.)
Możesz napisać, co obserwował Marek. Opisać ich wygląd i zachowanie.
Rozwinięcie:
(akapit 2.)
Tutaj możesz wprowadzić dialog między Mają a Markiem. Mogą rozmawiać o magicznych stworzeniach. Jakie emocje w nich wywołują? Potem możesz wprowadzić dialog między przyjaciółmi a stworzeniami. Rozwiń sytuację. Czy stworki się przestraszą? Czy same okażą się być straszne? To zależy od ciebie.
Zakończenie:
(akapit 3.)
Jak zakończyła się historia Mai i Marka? Czy zaprzyjaźnili się z magicznymi stworzeniami? Czy wrócili do domu z ciekawą opowieścią?
Nie ma ściśle określonej tematyki dalszej części opowiadania, dlatego możesz wykazać się kreatywnością. Możesz np. napisać o tym, co obserwował Marek. Mogą to być gadające paprocie albo inne magiczne stworzenia. Stwórz dialog między Markiem a Mają.
OPOWIADANIE Z DIALOGIEM Zasady oceniania |
|
Realizacja tematu wypowiedzi |
· Forma wypowiedzi: opowiadanie z dialogiem. · Elementy do uwzględnienia: – Narracja trzecioosobowa: np. „Marek obserwował pewne magiczne stworzenie” – Przedstawienie zdarzeń w układzie przyczynowo – skutkowym: np. „Maja znalazła Marka, a potem obserwowała z nim gadające paprocie” – Wzbogacanie narracji o opisy uczuć, myśli bohaterów: np. „Magiczne stworzenie usłyszało szelest liści i pomyślało, że coś złego czai się za głazami. Poczuło strach” – Poprawne i celowe wprowadzenie dialogu w tok narracji: np.: - Kto tam? – zapytała paproć, zerkając na głazy – Przecież was słyszę. - Nie bój się! Nie zrobimy ci krzywdy. – odpowiedziała Maja i wyszła się przywitać. · Zgodność z tematem: np. w tym przypadku napisać kolejny fragment opowieści o przygodach Mai i Marka |
Kompozycja tekstu |
Twoje opowiadanie powinno zawierać minimum 3 akapity (wstęp, rozwinięcie, zakończenie), każdy z nich musi być graficznie wyodrębniony |
Styl |
oficjalny |
Pamiętaj, że Nauczyciel, sprawdzając Twoją pracę, zwróci także uwagę na: język wypowiedzi, ortografię oraz interpunkcję. |