Postępuj zgodnie z instrukcjami Olka. Jeżeli chcesz się dowiedzieć, jaką liczbę miała Ewa na początku, musisz wykonywać działania na odwrót niż na początku. Musisz ,,cofać się” na grafie.
lub równanie:
y – 2 = 15 / + 2
y = 17
Ewa pomyślała o liczbie 17.
Wstaw y w pierwsze pole. Wykonaj działania według instrukcji Olka. Po każdym działaniu zapisz wyrażenie, które otrzymasz. Następnie zacznij się ,,cofać” na grafie. Znasz liczbę, którą otrzymała Ewa, więc wykonaj takie działania, by dowiedzieć się, jaka liczba była na początku. Możesz też utworzyć równanie, którego jedną stroną jest 15, a drugą stroną ostatnie wyrażenie z grafu. Rozwiąż równanie. 15 = y – 2 .
Zadanie 6.
40Zadanie 7.
40Zadanie 8.
40Zadanie 9.
41Zadanie 10.
41Zadanie 12.
41Zadanie 13.
41Zadanie 14.
42Zadanie 15.
42Zadanie 16.
42Zadanie 17.
43Zadanie 19.
43Zadanie 20.
43Zadanie 2.
44Zadanie 3.
44Zadanie 5.
45Zadanie 7.
45Zadanie 1.
46Zadanie 2.
46Zadanie 5.
46Zadanie 6.
47Zadanie 10.
48Zadanie 11.
48Zadanie 13.
49Zadanie 4.
51Zadanie 5.
51Zadanie 4.
52Zadanie 5.
52Zadanie 9.
53Zadanie 2.
54Zadanie 3.
54Zadanie 9.
55Zadanie 12.
56Zadanie 14.
57Zadanie 2.
62Zadanie 3.
62Zadanie 4.
62Zadanie 5.
63Zadanie 6.
63