W tym zadaniu musisz podać brakujące odjemne lub odjemniki, by różnice wynosiły -4.
1)
4 - ... = -4
4 - 8 = -4
2)
... - (-7) = -4
... + 7 = -4
-11 + 7 = -4
3)
16 - ... = -4
16 - 20 = -4
4)
8 - ... = -4
8 - 12 = -4
5)
-12 - ... = -4
-12 + 8 = -4
-12 - (-8) = -4
6)
... - 9 = -4
5 - 9 = -4
Zwróć uwagę, gdy odjemna jest dodatnia, odjemnik musi być większy, by wynik był na minusie – odjemnik jest wtedy równy sumie wartości bezwzględnych odjemnej i różnicy. Jeżeli odjemna jest mniejsza od -4, to odjemnik musi być ujemny, by odejmowanie liczby ujemnej zmieniło się na dodawanie liczby dodatniej, która zwiększy wartość odjemnej. Gdy odjemnik jest dodatni, oblicz różnicę wartości bezwzględnych tego odjemnika i różnicy – będzie to szukana odjemna, a gdy jest ujemny, najpierw zamień odejmowanie na dodawanie liczby przeciwnej i znajdź liczbę ujemną, która po zwiększeniu o wartość składnika da -4.
Zadanie 2.
70Zadanie 5.
71Zadanie 7.
72Zadanie 9.
73Zadanie 18.
77Zadanie 12.
84Zadanie 1.
86Zadanie 2.
86Zadanie 3.
88Ćwiczenie Co było na lekcji 3
88Zadanie 6.
89Zadanie 7.
89Zadanie 9.
90Zadanie 10.
90Zadanie Co było na lekcji 9
90Zadanie 12.
91Zadanie 1.
93Zadanie 2.
93Zadanie 3.
93Zadanie 5.
94Zadanie 6.
94Zadanie 7.
94Zadanie 10.
96Zadanie 12.
96Zadanie 13.
97Zadanie 16.
97Zadanie 17.
99Zadanie 18.
99Zadanie 19.
99Zadanie Co było na lekcji 9
100Zadanie 22.
101Zadanie 24.
102Zadanie Co było na lekcji 13
103Zadanie 1.
104Zadanie 2.
104Zadanie 3.
104Zadanie 4.
104Zadanie 5
105Zadanie 7.
105Zadanie 8.
105Zadanie 9.
106Zadanie 10.
106Zadanie 11.
106Zadanie 12.
106Zadanie 13.
106Ćwiczenie Co było na lekcji 4
108Zadanie 1.
109Zadanie 12.
112