W tym zadaniu odczytać z diagramu część czasu poświęconą na każdy z przedmiotów i ocenić, czy zdania są poprawne.
Matematyka:
Język polski:
Biologia:
Muzyka:
Historia:
1) Zdanie jest prawdziwe. (P)
Magda przez 40% czasu przeznaczonego na odrabianie zadań domowych zajmowała się biologią.
2) Zdanie jest prawdziwe (P)
Magda zajmowała się matematyką przez 25% czasu poświęconego na odrabianie zadań domowych.
3) Zdanie jest fałszywe. (F)
Powinno być: Magda zajmowała się historią przez 10% czasu poświęconego na odrabianie zadań domowych.
4)
Zdanie jest prawdziwe. (P)
Ćwiczenia z muzyki zajęły Magdzie 6 minut.
Aby poznać część czasu poświęconą na poszczególny przedmiot, zapisz ułamek zwykły: w liczniku umieść liczbę zamalowanych na dany kolor części, a w mianowniku – liczbę wszystkich części, na jakie podzielono diagram, a następnie rozszerz ułamek do mianownika równego 100 – liczba z licznika to liczba procent. Czas w minutach otrzymasz, mnożąc czas nauki (2 godziny, czyli 120 minut) przez ułamek, równy wartości procent z diagramu.
Zadanie 2.
70Zadanie 5.
71Zadanie 7.
72Zadanie 9.
73Zadanie 18.
77Zadanie 12.
84Zadanie 1.
86Zadanie 2.
86Zadanie 3.
88Ćwiczenie Co było na lekcji 3
88Zadanie 6.
89Zadanie 7.
89Zadanie 9.
90Zadanie 10.
90Zadanie Co było na lekcji 9
90Zadanie 12.
91Zadanie 1.
93Zadanie 2.
93Zadanie 3.
93Zadanie 5.
94Zadanie 6.
94Zadanie 7.
94Zadanie 10.
96Zadanie 12.
96Zadanie 13.
97Zadanie 16.
97Zadanie 17.
99Zadanie 18.
99Zadanie 19.
99Zadanie Co było na lekcji 9
100Zadanie 22.
101Zadanie 24.
102Zadanie Co było na lekcji 13
103Zadanie 1.
104Zadanie 2.
104Zadanie 3.
104Zadanie 4.
104Zadanie 5
105Zadanie 7.
105Zadanie 8.
105Zadanie 9.
106Zadanie 10.
106Zadanie 11.
106Zadanie 12.
106Zadanie 13.
106Ćwiczenie Co było na lekcji 4
108Zadanie 1.
109Zadanie 12.
112