Rok po zakończeniu I wojny światowej stopniowo wznowiono produkcję w zakładach Ursus. Skupiano się na tworzeniu traktorów. Późniejszą zmianą było przeniesienie zakładów na tereny pod Warszawą. Zaczęto tam budować pierwsze pojazdy samochodowe w II RP. Następnie produkcję rozwinięto o pojazdy mogące przewozić większą ilość pasażerów – autobusy, a także auta transportowe – ciężarówki. W późniejszych latach doszło do nacjonalizacji zakładów, co zmieniło wymiar produkcji na przemysł zbrojeniowy.
Przemysł zbrojeniowy był szczególnie istotny i popularny w dwudziestoleciu międzywojennym. Wynikało to z działań politycznych sąsiednich państw, przede wszystkim Niemiec i Rosji, które poprzez swoją ekspansywną politykę, niejako zapowiadały wybuch kolejnego konfliktu na skalę światową. Polska zmuszona była więc do zapewnienia sobie jak najlepszego zaplecza wojennego, by móc bronić się przed ewentualnym atakiem.