Przykładowe rozwiązanie:
Uważam, że stwierdzenie czas to pieniądz będzie tak samo istotne dla ucznia i osoby dorosłej. Uczeń rozumie, że musi poświęcić się nauce, edukacji i rozwojowi w swoim młodym wieku, by móc efektywnie odnaleźć się w dorosłości, zacząć swoją pracę, założyć rodzinę, stworzyć własny dom. Dla dorosłej osoby to pojęcie może mieć bardziej dosłowne znaczenie. Dorośli wiedzą, że potrzebują poświęcić się pracy, by zdobyć odpowiednie fundusze do utrzymania rodziny, domu, zakupu odpowiednich artykułów dla poszczególnych członków rodziny.
Można również postrzegać te słowa odwrotnie, to znaczy, że czas jest tak cenny, że należy robić wszystko, by z niego korzystać w taki sposób, aby cieszyć się życiem. Jakkolwiek nie spojrzy się na to zagadnienie, to można zauważyć, że czas będzie istotny, by pozyskiwać pieniądze czy wiedzę i nowe kompetencje, a także, by spędzać go w taki sposób, by być po prostu szczęśliwym.
By wykonać to zdanie, możesz skorzystać z dodatkowych źródeł informacji, by znaleźć rozbudowane znaczenia poszczególnych zwrotów i w jakim kontekście są one używane.
Zastanów się, dlaczego czas może być istotny dla osoby młodej, a dlaczego dla dorosłego. Możesz zapisać, dlaczego czas jest cenny dla Ciebie, co robisz ze swoim czasem lub co myślisz, że powinieneś z nim robić. Pamiętaj, że jeśli wyrażasz swoje zdanie na jakiś temat to powinieneś je uargumentować.