Kraków, 10.12.2022 r.
Drogi Janku!
Bardzo dziękuję za ostatni list. Cieszę się, że podoba Ci się w nowej szkole. Długo myślałam, o czym mogę Ci napisać. Jak wiesz, nie zmieniło się dużo od Twojego wyjazdu. Dlatego opowiem Ci o moich pewnych obserwacjach, które poruszyliśmy na ostatnich zajęciach przyrodniczych.
Ostatni temat był bardzo ciekawy. Rozmawialiśmy o ulubionych porach roku i nie uwierzysz. Większość osób z naszej klasy nie lubi jesieni. Wytłumacz mi, jak można nie lubić tak pięknej pory roku. Wieczorne spacery po parku wśród szeleszczących liści to najprzyjemniejsze zajęcie, jakie można robić. Cały park zmienia się wtedy w dzieło sztuki. Każdy liść ma zupełni inny kolor. Nie wspomnę już o wieczorach z herbatą i książką, przecież temu towarzyszą najprzyjemniejsze uczucia, jakie kiedykolwiek było dane nam doświadczyć.
Mam nadzieję, że w kolejnym liście napiszesz mi, co ty sądzisz o tej cudownej porze roku.
Pozdrawiam, Basia!
Zacznij od zwrotu do adresata i krótkiego wprowadzenia, możesz w tym miejscu podziękować za ostatni list. W kolejnym akapicie zacznij pisać o swoich obserwacjach i refleksjach związanych z jesienią, co w niej lubisz, a co Ci przeszkadza. Każdą odpowiedź spróbuj uargumentować, chociażby jednym zdaniem. Na końcu użyj pożegnalnego zwrotu. Pamiętaj o podpisie.
| LISTZasady oceniania (na podstawie wytycznych egzaminacyjnych) | |
| Realizacja tematu wypowiedzi |
|
| Kompozycja tekstu | Twój list powinien zawierać minimum 3 akapity, każdy z nich musi być graficznie wyodrębniony. W prawym górnym rogu musi znajdować się miejscowość i data.Nagłówek z wykrzyknikiem należy napisać na środku, natomiast nagłówek z przecinkiem należy napisać z lewej strony.Podpis powinien znajdować się po prawej stronie. |
| Styl | oficjalny |
| Pamiętaj, że Nauczyciel, sprawdzając Twoją pracę, zwróci także uwagę na: język wypowiedzi, ortografię oraz interpunkcję. | |