Przykładowe rozwiązanie:
Uważam, że użytkowniczka Ula ma rację. W patriotyzmie gospodarczym nie chodzi o to, by wspierać wyłącznie polskich przedsiębiorców i kupować wyłącznie polskie produkty, nawet jeśli te są słabszej jakości. Kupując dobre polskie produkty, wspiera się przedsiębiorstwa oraz ludzi, którzy starali się, aby ów produkt spełniał oczekiwania konsumentów. Kupując wszystko „jak leci”, tylko dlatego, że jest to polskie, zaciera się granice między dobry i słabym jakościowo produktem, co można rozumieć jako nagrodę dla tych, którzy nie rozwijali swojej marki, oraz karę dla tych, którzy nad nią stale pracują.
Współcześnie patriotyzm rozumie się jako rzetelne wypełnianie obowiązków w szkole lub pracy, przestrzeganie prawa, udział w wyborach powszechnych i lokalnych (także referendach oraz głosowaniach), aktywność obywatelska, przedsiębiorczość, dbanie o środowisko i wspólne mienie, pomoc innym w sytuacjach zagrożenia.