Przykładowe rozwiązanie:
Do naszej klasy uczęszczał niepełnosprawny chłopiec. Choć nie był agresywny, jego zachowanie sprawiało, iż wielu uczniów szkoły bało się go i rozsiewało na jego temat niedorzeczne plotki. Nauczyciele oraz część uczniów przeciwdziałały tym oznakom nieuzasadnionej nietolerancji, np. angażując owego chłopca w prace grupowe, dzięki czemu dużo więcej osób zaczęły zwracać się do niego przychylniej.
Stereotypy powodują, iż obcy postrzegają daną grupę osób, lub nawet cały naród, przez pryzmat negatywnych stwierdzeń, które o danym społeczeństwie zasłyszeli. Kierowanie się stygmatyzującymi stereotypami powoduje nie tylko utrudnienia w kontaktach między narodami, lecz potrafi to także zrodzić szczerą, acz niczym nieuzasadnioną niechęć wobec przedstawicieli danego narodu. Dlatego tak ważne jest, aby przeciwdziałać każdym, choćby najmniejszym oznakom nietolerancji – w ten sposób dbamy o ogólną kondycję społeczeństw.
W każdym społeczeństwie funkcjonują również stereotypy pozytywne, lecz to jednak te niekorzystne skojarzenia najczęściej mocniej rzutują na ocenę danej zbiorowości.