Na podstawie wyników badań, można stwierdzić, że poziom bezpieczeństwa w polskiej szkole jest zróżnicowany. Przeprowadzone badania wskazują, że istnieje grupa uczniów (59%) niedoświadczających przemocy w szkole, co jest pozytywnym sygnałem. Jednakże warto zauważyć, że pozostałe wyniki wskazują na obecność przemocy w różnych formach.
Wynik 25% uczniów doświadczających jednej formy przemocy wskazuje, że nadal istnieje grupa uczniów, która jest narażona na przemoc w szkole. To jest istotne zagadnienie, które wymaga uwagi i interwencji ze strony szkoły i odpowiednich instytucji. Konieczne jest zapewnienie odpowiednich mechanizmów zapobiegania przemocy, reagowania na nią oraz wsparcia dla uczniów, którzy doświadczają przemocy.
Wynik 9% uczniów doświadczających dwóch form przemocy wskazuje na większe narażenie na przemoc, która może mieć negatywny wpływ na ich samopoczucie i rozwój. W przypadku tych uczniów konieczne jest zwiększenie wysiłków w celu identyfikacji i rozwiązania problemów związanych z przemocą, aby zapewnić im bezpieczne środowisko szkolne.
Natomiast wynik 8% uczniów doświadczających co najmniej trzech form przemocy jest szczególnie niepokojący. Sugeruje to, że niektórzy uczniowie są wielokrotnie narażeni na przemoc w różnych formach. Taki poziom przemocy w szkole wymaga pilnych i skoordynowanych działań ze strony szkół, rodziców, władz oświatowych i społeczności, aby zagwarantować bezpieczeństwo tych uczniów i zapobiec dalszej eskalacji przemocy.
Bezpieczeństwo w szkołach jest wieloaspektowym zagadnieniem, które obejmuje zarówno aspekty fizyczne, jak i emocjonalne. W celu dokładnej oceny poziomu bezpieczeństwa warto odwołać się do badań, statystyk i opinii ekspertów, a także uwzględnić różne czynniki, takie jak przemoc szkolna, cyberprzemoc, polityka szkolna oraz jakość środowiska szkolnego.