Społeczność szkolna:
– W szkole wpływ społeczny ma miejsce poprzez interakcje między uczniami i nauczycielami. Rówieśnicy mogą wpływać na motywację i postawy edukacyjne swoich kolegów, wpływać na oczekiwania i normy dotyczące sukcesu szkolnego. Nauczyciele również mają wpływ na rozwój uczniów poprzez swoje metody nauczania, oczekiwania i wartości, które przekazują.
– W społeczności szkolnej wpływ społeczny może oddziaływać na kulturę szkoły, czyli np. na obowiązujące normy zachowań, akceptowane wzorce społeczne czy modę wśród uczniów. Poprzez wzajemne oddziaływanie i konformizm, uczniowie kształtują swoje zachowania i upodobania, wpływając na tworzenie się wspólnej kultury.
Środowisko zamieszkania:
– W mniejszych miejscowościach czy nawet na osiedlach mieszkaniowych wpływ społeczny może oddziaływać na wybór zawodu i kształtowanie postaw wobec pracy. Zawody mogą być wartościowane przez społeczność lokalną, a oczekiwania dotyczące wyboru kariery mogą wynikać z obserwacji innych mieszkańców.
– W społecznościach zamieszkałych, w tym na wsiach i osiedlach mieszkaniowych, wpływ społeczny może kształtować modę, styl życia i preferencje mieszkańców. Poprzez wzajemne oddziaływanie, mieszkańcy mogą dostosowywać się do panujących trendów w zakresie mody, wyglądu czy stylu życia, wpływając na tworzenie się lokalnej kultury i identyfikację społeczną.
Wpływ społeczny w społeczności szkolnej i środowisku zamieszkania jest złożony i zależy od wielu czynników, takich jak kultura, tradycje, wartości oraz interakcje między członkami społeczności. Obejmuje on wzajemne oddziaływanie, konformizm, normy społeczne i oczekiwania, które wpływają na kształtowanie się postaw, zachowań i wyborów jednostek w danej społeczności.