Argumenty za:
· Możliwość kontaktu z rówieśnikami nawet w sytuacji, kiedy nie można spotkać się bezpośrednio, np. kiedy jesteśmy chorzy, jesteśmy na wakacjach.
· Możliwość skontaktowania się z przyjacielem w każdym możliwym momencie.
· Możliwość kontaktu w trakcie wideorozmów, podczas których dodatkowo możemy widzieć się z przyjacielem.
· Możliwość wzięcia udziału we wspólnych grach oferowanych przez serwisy społecznościowe.
· Możliwość dzielenia się plikami, zdjęciami, filmami.
Argumenty przeciw:
· Osłabienie więzi.
· Możliwość nawiązania kontaktów z nieuczciwymi, niebezpiecznymi osobami, które jedynie podają się za naszych przyjaciół.
· Brak kontaktu z rówieśnikami w przypadku słabego lub braku łącza internetowego.
· Spadek kondycji fizycznej spowodowany siedzeniem przed komputerem.
· Trudność w nawiązywaniu kontaktów w normalnym, realnym życiu.
· Nie jesteśmy w stanie, rozmawiając online przekazać wszystkich swoich emocji, okazać bezpośredniego wsparcia drugiej osobie.
· Debata oksfordzka – rodzaj debaty, w której nadrzędną cechą jest poszanowanie poglądów każdej osoby w niej uczestniczącej.
· Dyskutuje się nad tezą, która ma swoich zwolenników oraz przeciwników.
· Każda wypowiedź ma określony czas trwania, nad którym pieczę trzyma marszałek.
· Celem debaty nie jest przekonanie do swoich poglądów pozostałych jej uczestników, a merytoryczna dyskusja punktowana przez komisję.