Napisz pracę na temat tego, jak przeżywanie miłości zmienia sposób postrzegania świata i człowieka, którego się kocha. Odwołaj się do wybranego erotyku barokowego, wiersza Biała magia Krzysztofa Kamila Baczyńskiego oraz wybranych kontekstów.
Niestety nie możemy podać Ci gotowego rozwiązania. Podążanie za podpowiedziami pomoże Ci samodzielnie napisać pracę i ułatwi Ci naukę do egzaminu maturalnego. Jesteśmy pewni, że dasz sobie radę! Powodzenia! J
WSTĘP
(akapit 1.) – Rozważ, czym jest miłość. Postaw tezę, że jej przeżywanie zmienia sposób postrzegania świata i człowieka, którego się kocha.
ROZWINIĘCIE
(akapit 2.) – Odwołaj się do wiersza Jana Andrzeja Morsztyna Niestatek. Wykaż, że sposób postrzegania kobiety zmienia się w zależności od tego, czy jest ona posłuszna podmiotowi rocznemu czy nie.
(akapit 3.) – Odwołaj się do wiersza Krzysztofa Kamila Baczyńskiego Biała magia. Pokaż, jak miłość zmienia ciało kobiety w baśniowy i magiczny sposób.
(akapit 4.) – Odwołaj się do wybranych kontekstów.
ZAKOŃCZENIE
(akapit 5.)
Powtórz swoją tezę innymi słowami.
W skrócie odwołaj się do utworów, o których wspomniałaś/wspomniałeś oraz problemów, które zostały omówione.
Kryterium oceny | Omówienie | Punktacja |
Sformułowanie stanowiska wobec problemu omówionego w poleceniu | Teza Miłość to częsty temat tekstów kultury.Stanowisko: Przeżywanie miłości zmienia sposób widzenia świata i ukochanej Kobiety. | 6 – stanowisko jest adekwatne do problemu podanego w poleceniu3 – stanowisko jest częściowo adekwatne do problemu podanego w poleceniu0 – stanowisko jest nieadekwatne lub brak stanowiska |
Uzasadnienie stanowiska | W uzasadnieniu stanowiska powołaj się na teksty i argumenty, które zapisano w rozwiązaniu. | 18 – uzasadnienie trafne, szerokie i pogłębione12 – uzasadnienie trafne i szerokie8 – uzasadnienie trafne, ale wąskie4 – uzasadnienie częściowe0 – brak uzasadnienia stanowiska |
Poprawność rzeczowa | przykładowe konteksty: Krzysztof Kamil Baczyński Niebo złote ci otworzę… Jan Andrzej Morsztyn Do tejże | 4 – brak błędów rzeczowych2 – nie więcej niż jeden błąd rzeczowy0 – błędy rzeczowe |
Zamysł kompozycyjny | Akapit 1. – wstępAkapit 2. – argument 1.Akapit 3. – argument 2.Akapit 4. – kontekstyAkapit 5. – zakończenie | 6 – kompozycja funkcjonalna3 – zaburzenia funkcjonalności kompozycji0 – brak zamysłu kompozycyjnego |
Spójność lokalna | Stosuj słownictwo:wynika z tego, możemy zatem wywnioskować, jak powiedziano wcześniej, kontynuując myśl, podsumowując, przechodząc do kolejnego zagadnienia, z drugiej strony. | 2 – pełna spójność wypowiedzi lub nieznaczne zaburzenia spójności1 – znaczne zaburzenia spójności0 – wypowiedź niespójna |
Styl tekstu | Styl stosowny – z zachowaniem zasady decorum, brak potocyzmów | 4 – styl stosowny2 – styl częściowo stosowny0 – styl niestosowny |
Oprócz wymienionych powyżej kryteriów Egzaminator będzie brał pod uwagę poprawność językową (6 – brak błędów lub nieliczne błędy rażące; 3 – liczne błędy nierażące lub nieliczne błędy rażące; 0 – liczne błędy rażące) oraz poprawność zapisu (4 – zapis w pełni poprawny lub nieliczne błędy nierażące; 2 – liczne błędy nierażące lub nieliczne błędy rażące; 0 – liczne błędy rażące). |
Ćwiczenie 1.
232Ćwiczenie 5.
232Ćwiczenie 1.
290Ćwiczenie 3.
300