Niestety nie możemy podać Ci gotowego rozwiązania. Podążanie za podpowiedziami pomoże Ci samodzielnie napisać pracę i ułatwi Ci naukę do egzaminu. Jesteśmy pewni, że dasz sobie radę! Powodzenia!
WSTĘP
(akapit 1.)
Czy zgadzasz się, czy nie zgadasz z opinią, że reklama jest potrzebna?
Jakie cechy reklamy i zachowania ludzi świadczą o tym, że reklama jest/nie jest potrzebna?
Na podstawie jakiego tekstu z testu możesz poprzeć swoją tezę?
Na podstawie jakiego innego tekstu kultury jesteś w stanie udowodnić swoje zdanie?
ROZWINIĘCIE
(akapit 2.)
Jakie cechy reklamy świadczące o tym, że reklama jest/nie jest potrzebna, ujawniają się w jednym z tekstów zamieszczonych w teście?
Jakie, według Ciebie, cechy reklamy sprawiają, że jest/nie jest ona potrzebna?
Które momenty w tekście to potwierdzają?
(akapit 3.)
Jakie cechy reklamy świadczące o tym, że reklama jest/nie jest potrzebna, ujawniają się w innym tekście kultury?
Jakie, według Ciebie, cechy reklamy sprawiają, że jest/nie jest ona potrzebna?
Które momenty w tekście kultury to potwierdzają?
ZAKOŃCZENIE
(akapit 4.)
Powtórz swoją tezę innymi słowami.
Skrótowo odwołaj się do sytuacji i bohaterów z tekstów, o których wspomniałeś.
Na zakończenie możesz nawiązać do doświadczeń bohaterów z innych tekstów kultury lub własnych przeżyć.
ROZPRAWKAZasady oceniania (na podstawie wytycznych egzaminacyjnych) | |
Realizacja tematu wypowiedzi |
|
Elementy retoryczne |
|
Kompetencje literackie i kulturowe | Wybrane przez Ciebie informacje z książek muszą bezpośrednio odnosić się do Twojej tezy i wspierać Twoje zdanie. |
Kompozycja tekstu | Twoja rozprawka powinna zawierać minimum 4 akapity, każdy z nich musi być graficznie wyodrębniony. |
Styl | oficjalny |
Pamiętaj, że Nauczyciel, sprawdzając Twoją pracę, zwróci także uwagę na: język wypowiedzi, ortografię oraz interpunkcję. |