Podyskutujcie o doświadczeniach bohatera opisanego w utworze.
Znajdźcie obrazy poetyckie odnoszące się do przeżyć bohatera.
– Wynotujcie czasowniki w 3. osobie liczby mnogiej. Ustalcie, jakich doświadczeń i sytuacji dotyczą oraz jaki jest ich kontekst.
– Objaśnijcie połączenia tych czasowników z innymi elementami, które tworzą obrazy.
– Czasowniki: oddzielili, haftowali, malowali, wyszywali, wyuczyli, odchowali, odkarmili.
Czasowniki te dotyczą codziennych czynności i opieki nad dziećmi. Kojarzą się z domowym ciepłem i troską.
– Czasowniki połączone z obrazami wojny nabierają nowego znaczenia i przedstawiają okrucieństwa, których doświadcza dziecko.
Użyte przez autora czasowniki tworzą obrazy poetyckie w wierszu.
Zadanie wstępne 1.
186Zadanie 2.
187Zadanie 2.
193Zadanie 3.
193Zadanie 4.
193Zadanie 1.
195Zadanie 2.
195Zadanie 3.
195Zadanie 2.
207Zadanie 4.
208Zadanie 2.
216Zadanie 3.
216Zadanie 6.
216Zadanie 2.
220Zadanie 2.
226Zadanie 2.
232Zadanie 2.
233Zadanie 4.
234Zadanie 2.
235Zadanie 3.
235Zadanie 4.
236Zadanie 1.
239Zadanie 2.
245Zadanie 3.
249Zadanie 2.
251Zadanie 2.
256Zadanie 2.
261Zadanie 2.
268Zadanie 4.
268Zadanie 1.
270Zadanie 7.
272Zadanie 2.
274Zadanie 10.
276Zadanie 1.
185