Napiszcie tekst o walce z cyberprzemocą. Wybierzcie jedną z form.
Niestety nie możemy podać Ci gotowego rozwiązania. Podążanie za podpowiedziami pomoże Ci samodzielnie napisać pracę i ułatwi Ci naukę do egzaminu. Jesteśmy pewni, że dasz sobie radę! Powodzenia! J
Przykładowe rozwiązanie: opowiadanie dla małych dzieci.
WYBIERZ TYTUŁ
Nadaj swojemu opowiadaniu ciekawy tytuł.
WSTĘP
(akapit 1.)
Przedstaw bohaterów opowiadania. Kim są? Jacy są?
Określ miejsce i czas akcji.
Opisz świat przedstawiony i wprowadź czytelnika w akcję, która dotyczyć będzie walki z agresją i cyberprzemocą.
ROZWINIĘCIE
(akapit 2.)
Przedstaw rozwój wydarzeń. Co jest kluczowe dla jego przebiegu?
ZAKOŃCZENIE
(akapit 3.)
Wyjaśnij, jak skończyły się wydarzenia.
Podsumuj utwór przy pomocy puenty, morału.
OpowiadanieZasady oceniania (na podstawie wytycznych egzaminacyjnych) | |
Realizacja tematu wypowiedzi | Forma wypowiedzi:opowiadanieElementy do uwzględnienia: przedstawienie metod walki z agresją i cyberprzemocąProblem do rozważenia: napisz opowiadanie dotyczące walki z cyberprzemocą i agresją |
Kompozycja tekstu | Twoje opowiadanie powinno zawierać:– wstęp, w którym określisz czas i miejsca zdarzeń, w skrócie przedstawisz bohaterów i świat przedstawiony,– rozwinięcie – przedstawisz tu przebieg wydarzeń, które będą skupiać się wokół aktów cyberprzemocy i tym, jak sobie z nimi radzić– zakończenie, czyli podsumowanie wydarzeń i zawarcie w niej rady dla czytelnika, który również może być ofiarą cyberprzemocyKażdy z minimum trzech akapitów musi być graficznie wyodrębniony. |
Styl | oficjalny |
Pamiętaj, że Nauczyciel, sprawdzając Twoją pracę, zwróci także uwagę na: język wypowiedzi, ortografię oraz interpunkcję. |
Pamiętajcie o dydaktycznym charakterze napisanego przez was tekstu. W przypadku opowiadania pamiętaj, aby Twój tekst miał trójdzielną kompozycję. Określ elementy świata przedstawionego niezbędne dla akcji opowiadania. Zastanów się, w jaki sposób przedstawisz kwestię walki z cyberprzemocą. Twój tekst powinien składać się z minimum 3 akapitów, każdy z nich musi być graficznie wyodrębniony. Pamiętaj, że Nauczyciel, sprawdzając Twoją pracę, zwróci także uwagę na: język wypowiedzi, ortografię oraz interpunkcję.
Zadanie wstępne 1.
186Zadanie 2.
187Zadanie 2.
193Zadanie 3.
193Zadanie 4.
193Zadanie 1.
195Zadanie 2.
195Zadanie 3.
195Zadanie 2.
207Zadanie 4.
208Zadanie 2.
216Zadanie 3.
216Zadanie 6.
216Zadanie 2.
220Zadanie 2.
226Zadanie 2.
232Zadanie 2.
233Zadanie 4.
234Zadanie 2.
235Zadanie 3.
235Zadanie 4.
236Zadanie 1.
239Zadanie 2.
245Zadanie 3.
249Zadanie 2.
251Zadanie 2.
256Zadanie 2.
261Zadanie 2.
268Zadanie 4.
268Zadanie 1.
270Zadanie 7.
272Zadanie 2.
274Zadanie 10.
276Zadanie 1.
185