Zadanie

W 4–5-osobowych grupach zaprojektujcie grę RPG. Miejscem akcji gry powinien być świat przypominający krainę jednej z lektur:

– J.R.R. Tolkien (czyt. Tolkin) Władca pierścieni

– Adam Mickiewicz Pan Tadeusz

– Juliusz Słowacki Balladyna

– Henryk Sienkiewicz Quo vadis

– Mity greckie

– Aleksander Kamiński Kamienie na szaniec

Gra musi składać się z:

– instrukcji, w której zamieścicie:

– opis świata przedstawionego,

– zasady obowiązujące w świecie gry,

– schemat fabuły oraz cel gry,

– reguły gry;

– kart postaci zawierających:

– właściwości postaci z gry,

– zasady zdobywania przez nie przedmiotów, cech, zdolności;

– rekwizytów w postaci plansz, figurek, monet.

ETAPY PRACY

– Zbierzcie informacje na temat bohaterów i świata, w którym rozegra się akcja gry. Skorzystajcie z wybranej lektury.

– Wskażcie wydarzenie w lekturze, od którego zaczniecie grę.

– Określcie konwencję gry i co spoza świata lektury wprowadzicie (nowe postaci, elementy).

– Ustalcie zasady obowiązujące w grze, przygotujcie jej schemat fabularny. Określcie cel i reguły zabawy, a także zawartość kart postaci.

– Sporządźcie instrukcję, karty postaci, rekwizyty.

Rozwiązanie

Wyjaśnienie

Zadania z tego działu
Konflikt i pojednanie
185
U źródeł. Skarbiec języka. Archaizm
187
U źródeł. Treść i zakres wyrazu
189
U źródeł. Sprawcza moc słów
190
U źródeł. Kultura języka. Językowe sposoby osiągania porozumienia
196
Oblicza wojny. W okupowanej przez nazistów Warszawie
217
Zamiast wojny. Styl. Charakterystyka wybranych stylów
243
Zamiast wojny. Szkoła pisania. Opis grafiki
247
Konteksty, nawiązania, deformacje. Nieetyczne zachowania językowe. Manipulacja i prowokacja
254
Konteksty, nawiązania, deformacje. Nie przekonać a pokonać
257
Konteksty, nawiązania, deformacje. O cyberprzemocy
264
Konteksty, nawiązania, deformacje. Poetycki reportaż
267
Konteksty, nawiązania, deformacje. Dedykacja artysty
269
Konteksty, nawiązania, deformacje. Powtórzenie
270
Konteksty, nawiązania, deformacje. Nasz projekt
277