Zbadaj zapisane kursywą fragmenty tekstu 1. Określ, które z nich są didaskaliami, a które nie są. Podaj uzasadnienie, w którym nawiążesz do definicji didaskaliów.
Didaskaliami można nazwać:
– pierwszy fragment zapisany pochyłą czcionką,
– uwagę w nawiasie,
– sformułowanie Kurtyna opada z impetem.
Uzasadnienie: podane fragmenty są wskazówkami dla inscenizatorów sztuki, opisują zachowania, wygląd postaci, miejsce akcji.
Didaskalia mają swoją funkcję w utworze dramatycznym – informują o scenerii, pojawianiu się bohaterów na scenie, sposobie wymawiania kwestii.
Zadanie wstępne 1.
186Zadanie 2.
187Zadanie 2.
193Zadanie 3.
193Zadanie 4.
193Zadanie 1.
195Zadanie 2.
195Zadanie 3.
195Zadanie 2.
207Zadanie 4.
208Zadanie 2.
216Zadanie 3.
216Zadanie 6.
216Zadanie 2.
220Zadanie 2.
226Zadanie 2.
232Zadanie 2.
233Zadanie 4.
234Zadanie 2.
235Zadanie 3.
235Zadanie 4.
236Zadanie 1.
239Zadanie 2.
245Zadanie 3.
249Zadanie 2.
251Zadanie 2.
256Zadanie 2.
261Zadanie 2.
268Zadanie 4.
268Zadanie 1.
270Zadanie 7.
272Zadanie 2.
274Zadanie 10.
276Zadanie 1.
185