Spójrz na zamieszczone ulotki (s. 265 i 266) i zapoznaj się z informacjami, które przekazują.
– Kto jest ich adresatem?
– W jakim celu powstały?
– Jakie intencje wyrażają?
– Na jakiej zasadzie dobrano pomysły graficzno-słowne do odbiorcy?
– Adresatem pierwszej ulotki są użytkownicy internetu, drugiej – rodzice.
– Ulotki powstały, aby przestrzec przed cyberprzemocą.
– Intencja pierwszej ulotki: poinformowanie, jak bezpiecznie korzystać z internetu. Intencja drugiej ulotki: informacje, jak chronić swoje dziecko przed cyberprzemocą i jak na nią reagować.
– Pomysły graficzno-słowne:
– pierwsza ulotka: kolorowa, potoczne słownictwo, zwracanie się do adresata na „ty”,
– druga ulotka: uporządkowane informacje, proste i rzeczowe instrukcje, wyróżnienia graficzne.
Ulotki różnią się od siebie, ale dotyczą tej samej problematyki.
Zadanie wstępne 1.
186Zadanie 2.
187Zadanie 2.
193Zadanie 3.
193Zadanie 4.
193Zadanie 1.
195Zadanie 2.
195Zadanie 3.
195Zadanie 2.
207Zadanie 4.
208Zadanie 2.
216Zadanie 3.
216Zadanie 6.
216Zadanie 2.
220Zadanie 2.
226Zadanie 2.
232Zadanie 2.
233Zadanie 4.
234Zadanie 2.
235Zadanie 3.
235Zadanie 4.
236Zadanie 1.
239Zadanie 2.
245Zadanie 3.
249Zadanie 2.
251Zadanie 2.
256Zadanie 2.
261Zadanie 2.
268Zadanie 4.
268Zadanie 1.
270Zadanie 7.
272Zadanie 2.
274Zadanie 10.
276Zadanie 1.
185