Przykładowe rozwiązanie:
1. Uzyskanie zgody dyrekcji szkoły na przeprowadzenie panelu dyskusyjnego.
2. Zaproszenie prelegentów (mogą to być nauczyciele lub przedstawiciele instytucji rządowych).
3. Zarezerwowanie wolnej sali lekcyjnej lub auli, w której odbędzie się panel dyskusyjny.
4. Przygotowanie pytań do prelegentów.
5. Poinformowanie społeczności szkolnej o panelu dyskusyjnym.
6. Wybranie moderatora panelu dyskusyjnego.
7. Przeprowadzenie dyskusji.
8. Podziękowanie prelegentom.
9. Napisanie sprawozdania z wydarzenia, które zostanie umieszczone w szkolnej gazetce.
Konspekt to inaczej szkic, zarys dłuższej wypowiedzi ustnej lub pisemnej. Jest bardziej szczegółowy niż plan i w tym przypadku jego przygotowanie polega na rozpisaniu w punktach poszczególnych etapów zorganizowania panelu dyskusyjnego na temat Praw i obowiązków człowieka.