Uzupełnij puste miejsca i narysuj figurę w podanej skali.
Kwadrat dwa razy większy jest narysowany w skali 2 : 1
Zmierz podany kwadrat i odpowiednio go zwiększ. Jeżeli kwadrat ma być dwa razy większy, pomnóż każdy jego odcinek przez 2. Uzupełnij informacje w skali, o ile należy zwiększyć odcinek.
Narysowany kwadrat ma boki o długości 1,5 cm, dlatego dorysowany kwadrat w skali 2 : 1, ma boki o długości 3 cm, ponieważ: 1,5 × 2 = 3 cm.
Ćwiczenie 2
85Ćwiczenie 4
86Ćwiczenie 5
86Ćwiczenie 10
88Ćwiczenie „Co było na lekcji?” 2/2
88Ćwiczenie 1
89Ćwiczenie 3
89Ćwiczenie 4
90Ćwiczenie 6
90Ćwiczenie „Co było na lekcji?” 1/3
91Ćwiczenie 8
92Ćwiczenie 9
92Ćwiczenie 10
93Ćwiczenie 3
96Ćwiczenie „Co było na lekcji?” 1/1
97Ćwiczenie „Co było na lekcji?” 2/1
99Ćwiczenie 5
101Ćwiczenie „Co było na lekcji?” 2/1
104Ćwiczenie „Co było na lekcji?” 2/3
104Ćwiczenie 2
105Ćwiczenie 3
106Ćwiczenie 4
106Ćwiczenie 5
108Ćwiczenie 9
109Ćwiczenie „Co było na lekcji?” 2/1
110Ćwiczenie „Co było na lekcji?” 2/2
110Ćwiczenie „Co było na lekcji?” 2/3
110Ćwiczenie 1
111Ćwiczenie 5
113Ćwiczenie „Co było na lekcji?” 1/3
116Ćwiczenie 11
117Ćwiczenie 11
120