Dorysuj proste, aby powstałe kąty.
kąt prosty i kąt ostry,
kąt ABC = 30°
kąt CBD = 90 °
Aby narysować kąt pod konkretnym kątem do początku półprostej przyłóż środek kątomierza. Następnie obróć kątomierz tak, żeby znacznik 0° zrównał się z ramieniem kąta i zaznacz na rysunku punkt, w którym kątomierz osiąga wartość 90°. Odłóż kątomierz i połącz narysowany punkt z początkiem półprostej.
Zmierz miarę drugiego powstałego kąta, sprawdź, czy jest on ostry i zapisz ich nazwy.
Pamiętaj o tym, że środkowa litera w nazwie kąta to jego wierzchołek.
Ćwiczenie 2
85Ćwiczenie 4
86Ćwiczenie 5
86Ćwiczenie 10
88Ćwiczenie „Co było na lekcji?” 2/2
88Ćwiczenie 1
89Ćwiczenie 3
89Ćwiczenie 4
90Ćwiczenie 6
90Ćwiczenie „Co było na lekcji?” 1/3
91Ćwiczenie 8
92Ćwiczenie 9
92Ćwiczenie 10
93Ćwiczenie 3
96Ćwiczenie „Co było na lekcji?” 1/1
97Ćwiczenie „Co było na lekcji?” 2/1
99Ćwiczenie 5
101Ćwiczenie „Co było na lekcji?” 2/1
104Ćwiczenie „Co było na lekcji?” 2/3
104Ćwiczenie 2
105Ćwiczenie 3
106Ćwiczenie 4
106Ćwiczenie 5
108Ćwiczenie 9
109Ćwiczenie „Co było na lekcji?” 2/1
110Ćwiczenie „Co było na lekcji?” 2/2
110Ćwiczenie „Co było na lekcji?” 2/3
110Ćwiczenie 1
111Ćwiczenie 5
113Ćwiczenie „Co było na lekcji?” 1/3
116Ćwiczenie 11
117Ćwiczenie 11
120