Szybowce są zdolne do lotu ślizgowego, czyli podczas lotu nie potrzebują napędu. Jest to możliwe dzięki temu, że w powietrzu utrzymuje się stan równowagi pomiędzy siłą ciężkości szybowca a siłą nośną działającą na niego. Aby szybowiec mógł wystartować, konieczne jest inne urządzenie, np. samochód, które podczas startu nadaje szybowcowi pewną wartość energii potencjalnej. W powietrzu jest ona zamieniana na energię kinetyczną, co pozwala na nabranie prędkości. Szybowce mają specjalny aerodynamiczny kształt, który pozwala im zmniejszyć opór powietrza oraz zmniejsza straty energii podczas lotu.
Szybowce, w przeciwieństwie do większości maszyn latających, np. samolotu, są zdolne do lotu ślizgowego, czyli kiedy znajdują się w powietrzu, nie potrzebują napędu pochodzącego z silnika. Jest to możliwe dzięki temu, że w powietrzu utrzymuje się stan równowagi pomiędzy siłą ciężkości szybowca a siłą nośną działającą na niego. Aby szybowiec mógł wystartować, konieczne jest urządzenie zewnętrzne, np. samochód. Urządzenie to podczas rozpędzania się nadaje szybowcowi pewną wartość energii potencjalnej, która następnie, już w powietrzu, zamieniana jest na energię kinetyczną, co pozwala na nabranie prędkości. Szybowce mają specjalny aerodynamiczny kształt, który pozwala im zmniejszyć opór powietrza oraz zmniejsza straty energii podczas lotu.