Zabiegi te skłaniają odbiorcę do szybszego podjęcia decyzji o zakupie i przekonują o wyjątkowości oferowanych produktów.
Reklama to specjalny komunikat, który ma wywrzeć wpływ na odbiorcę: zachęcić go do zakupu rzeczy lub do jakiejś idei. Może to robić za pomocą odpowiednich środków językowych – takie działanie nazywamy perswazją. Kluczową rolę w reklamie pełni slogan, czyli chwytliwe, zapadające w pamięć hasło. Często wykorzystuje on gry słowne, rymy, wieloznaczność wyrazów czy związki frazeologiczne. Inne często używane środki językowe to: wartościujące epitety (najlepszy, idealny, pyszny), metafory i porównania (łyk inspiracji), stosowanie czasowników trybie rozkazującym (wypróbuj, odważ się), zaimków osobowych (Twoja marka, Ty decydujesz). Reklamy podkreślają też krótkość trwania oferty (Tylko w ten piątek!), powołują się na opinie ekspertów lub innych konsumentów.