Zapisz słownie liczebniki podane w nawiasach. Jeśli zdania będą powiązane z ilustracją, zwróć uwagę na płeć postaci.
Trzem […] stu […] dziewięćdziesięciu […] czworo […] sześcioro […] dwadzieścia trzy […] osiemnaście tysięcy dziewięćset sześćdziesiąt pięć
Liczebniki określają liczbę, ilość lub kolejność. Wyróżniamy liczebniki odpowiadające na pytanie: ile? I są to liczebniki: główne (pięć, siedem itp.), ułamkowe (pół, dwie piąte itp.), zbiorowe (dziesięcioro, piętnastu itp.) i nieokreślone (kilka, mało itp.) oraz takie, które odpowiadają na pytania: który z kolei? Jaki? I są to liczebniki: porządkowe (piętnasty, siódmy itp.) i mnożne (podwójny, potrójny itp.). Odmiana liczebników różni się dla każdej grupy, ponieważ liczebniki: główne i nieokreślone są odmieniane przez przypadki i rodzaje (z wyjątkiem tysiąc, milion, miliard itp., które nie są odmieniane przez rodzaje), porządkowe i mnożne są odmieniane tak samo, jak przymiotniki, czyli przez przypadki, liczby i rodzaje, zbiorowe, które odmieniają się przez przypadki oraz ułamkowe, których pierwsza część odmienia się jak liczebniki główne, a druga jak porządkowe.
Ćwiczenie 5
6Ćwiczenie 1
7Ćwiczenie 4
9Ćwiczenie 2
13Ćwiczenie 3
13Ćwiczenie 2
16Ćwiczenie 3
18Ćwiczenie 1
19Ćwiczenie 3
20Ćwiczenie 1
21Ćwiczenie 3
22Ćwiczenie 4
23Ćwiczenie 3
26Ćwiczenie 1
28Ćwiczenie 3
30Ćwiczenie 6
41Ćwiczenie 16
47Ćwiczenie 20
50Ćwiczenie 43
63Ćwiczenie 54
70Ćwiczenie 55
70Ćwiczenie 61
73Ćwiczenie 5
77Ćwiczenie 4
83Ćwiczenie 6
84Ćwiczenie 8
85Ćwiczenie 5
89Ćwiczenie 14
94