Zapoznaj się z treścią tekstu i zaznacz informacje, które – twoim zdaniem – są najbardziej istotne.
Podkreślone informacje: „Dla współczesnej reklamy związek frazeologiczny jest niezmiennie atrakcyjnym środkiem językowym, szczególnie bliskim językowi przeciętnego odbiorcy komunikatu reklamowego, bo charakterystycznym dla polszczyzny potocznej”., „Już samo używanie swobodnej, potocznej frazeologii znamienne jest dla stylu bardziej poufałego, zakładającego większą bliskość nadawcy i odbiorcy”., „Działania na cytatach z powszechnie znanych tekstów mają wytwarzać poczucie więzi kulturowej łączącej nadawcę z odbiorcą, a rozszyfrowywanie zapożyczeń, czyli szukanie pokrewieństw między tekstem prymarnym a przetworzonym, może też być źródłem przyjemności i satysfakcji dla odbiorcy”.
Najważniejszymi informacjami są te, które wprowadzają coś nowego i są ważne w znaczeniu całego artykułu. Często przedstawiają kluczowe tezy, wnioski.
Ćwiczenie 5
6Ćwiczenie 1
7Ćwiczenie 4
9Ćwiczenie 2
13Ćwiczenie 3
13Ćwiczenie 2
16Ćwiczenie 3
18Ćwiczenie 1
19Ćwiczenie 3
20Ćwiczenie 1
21Ćwiczenie 3
22Ćwiczenie 4
23Ćwiczenie 3
26Ćwiczenie 1
28Ćwiczenie 3
30Ćwiczenie 6
41Ćwiczenie 16
47Ćwiczenie 20
50Ćwiczenie 43
63Ćwiczenie 54
70Ćwiczenie 55
70Ćwiczenie 61
73Ćwiczenie 5
77Ćwiczenie 4
83Ćwiczenie 6
84Ćwiczenie 8
85Ćwiczenie 5
89Ćwiczenie 14
94