Zapoznaj się z reklamą zoo, napisz jakich zabiegów użyli jej twórcy i w jakim celu. W swojej wypowiedzi użyj odpowiednich informacji.
Twórcy reklamy zoo wykorzystali pytanie: „Jak robi foka?”, apostrofę i grę słów: „Do ZOObaczenia!”, oraz sugestię polegającą na podaniu błędnego odgłosu foki, co miało zwrócić uwagę na możliwe zapomnienie przez ludzi odgłosów znanych zwierząt. Ich celem było wywołanie w odbiorcach zaskoczenia i zmuszenie do refleksji na temat swojej wiedzy o zwierzętach z zoo.
W reklamach wykorzystywane są związki frazeologiczne, które mają wzbudzić w odbiorcy uczucie bliskości z nadawcą, ponieważ wywodzą się one z języka potocznego, używanego przez ludzi na co dzień. Każda reklama ma swój cel, to, jakie chce wywrzeć na kimś wrażenie, może to być np. zaskoczenie, oburzenie czy radość. Ważne, aby reklamy wywoływały emocje, ponieważ wtedy łatwiej zapadają w pamięci.
Ćwiczenie 5
6Ćwiczenie 1
7Ćwiczenie 4
9Ćwiczenie 2
13Ćwiczenie 3
13Ćwiczenie 2
16Ćwiczenie 3
18Ćwiczenie 1
19Ćwiczenie 3
20Ćwiczenie 1
21Ćwiczenie 3
22Ćwiczenie 4
23Ćwiczenie 3
26Ćwiczenie 1
28Ćwiczenie 3
30Ćwiczenie 6
41Ćwiczenie 16
47Ćwiczenie 20
50Ćwiczenie 43
63Ćwiczenie 54
70Ćwiczenie 55
70Ćwiczenie 61
73Ćwiczenie 5
77Ćwiczenie 4
83Ćwiczenie 6
84Ćwiczenie 8
85Ćwiczenie 5
89Ćwiczenie 14
94