Wypisz powtórzenia zawarte w wierszu i wyjaśnij powód, dla którego ich użyto.
„o! brzozo!”
Powtórzenia zostały użyte w celu podkreślenia tego, że brzoza pełni rolę milczącego powiernika słów podmiotu lirycznego.
Powtórzenie to inaczej wielokrotne użycie tego samego wyrazu, wyrażenia, fragmentu w utworze.
Ćwiczenie 3.
Ćwiczenie 4.
Ćwiczenie 5.
Ćwiczenie 6.
Ćwiczenie 7.
Ćwiczenie 8.
Ćwiczenie 9.
Ćwiczenie 10.
Ćwiczenie 11.
Ćwiczenie 12.
Ćwiczenie 13.
Ćwiczenie 14.
Ćwiczenie 15.
Ćwiczenie 16.
Ćwiczenie 17.
Ćwiczenie 18.
Ćwiczenie 19.
Podpunkt a)
Podpunkt b)
Ćwiczenie 20.
Ćwiczenie 21.
Ćwiczenie 22.
Ćwiczenie 23.
Ćwiczenie 24.
Ćwiczenie 25.
Ćwiczenie 26.
Ćwiczenie 27.
Ćwiczenie 28.
Ćwiczenie 29.
Ćwiczenie 30.
Podpunkt c)
Ćwiczenie 31.
Ćwiczenie 32.
Ćwiczenie 33.
Ćwiczenie 34.
Ćwiczenie 35.
Ćwiczenie 36.
Ćwiczenie 37.
Ćwiczenie 38.
Ćwiczenie 39.
Ćwiczenie 40.
Ćwiczenie 41.
Ćwiczenie 42.
Ćwiczenie 43.
Ćwiczenie 44.
Ćwiczenie 45.
Ćwiczenie 46.
Ćwiczenie 47.
Ćwiczenie 48.
Ćwiczenie 49.
Ćwiczenie 50.
Ćwiczenie 51.
Ćwiczenie 52.
Ćwiczenie 53.
Ćwiczenie 54.
Ćwiczenie 55.
Ćwiczenie 56.
Ćwiczenie 57.
Ćwiczenie 58.
Ćwiczenie 59.
Ćwiczenie 60.
Ćwiczenie 61.
Ćwiczenie 62.
Ćwiczenie 63.
Ćwiczenie 64.
Ćwiczenie 65.
Podpunkt d)
Podpunkt e)
Ćwiczenie 66.
Ćwiczenie 67.
Ćwiczenie 68.
Ćwiczenie 69.
Ćwiczenie 70.
Ćwiczenie 71.
Ćwiczenie 72.
Ćwiczenie 73.
Ćwiczenie 74.
Ćwiczenie 75.
Ćwiczenie 76.
Ćwiczenie 77.
Ćwiczenie 78.
Ćwiczenie 79.
Ćwiczenie 80.
Ćwiczenie 81.
Ćwiczenie 82.
Ćwiczenie 83.
Ćwiczenie 84.
Ćwiczenie 85.
Ćwiczenie 1.
Ćwiczenie 2.