Biorąc jako przykład opis hasła „No to Frugo” dokonany przez Jerzego Bralczyka, opisz wybrany przez siebie slogan.
Slogan: „Ojczysty. Dodaj do ulubionych”. Jest to slogan kampanii informacyjnej, która ma przypomnieć o roli języka ojczystego w życiu Polaków. Jest on ciekawy, ponieważ odwołuje się do języka internetowego. Fraza „dodaj do ulubionych” pojawia się często na Facebooku i innych social mediach. Dzięki zastosowaniu słownictwa kojarzącego się z kultura internetu slogan jest ciekawszy i bardziej zrozumiały dla młodych ludzi. Również zastosowanie elipsy „ojczysty” zamiast „język ojczysty” sprawia, że hasło jest krótsze, bardziej dynamiczne i łatwiejsze do zapamiętania.
W tym zadaniu możesz wybrać dowolny slogan, który jest ciekawy językowo, zawiera element jakiejś gry językowej, zabawy słowem. Opisz, dlaczego uważasz, że ten slogan jest skuteczny i ciekawy. Jaki zabieg językowy został w nim zastosowany? Jak zastosowanie tego zabiegu językowego wpływa na czytelność i atrakcyjność przekazu? Do kogo jest skierowany slogan? Czy dobrze pełni swoje funkcje?
Zadanie 2.
219Ćwiczenie 4.
241Ćwiczenie 1.
241