Niestety nie możemy podać Ci gotowego rozwiązania. Podążanie za podpowiedziami pomoże Ci samodzielnie napisać pracę i ułatwi Ci naukę do egzaminu. Jesteśmy pewni, że dasz sobie radę! Powodzenia!
WSTĘP
(akapit 1.)
Przedstaw krótko postać poety/poetki z czasów współczesnych, którego/której twórczość szczególnie cenisz.
W jakim stylu tworzył/tworzyła?
W jakim okresie tworzył/tworzyła?
Co ukształtowało jego/jej twórczość?
Co przede wszystkim sprawiło, że zachwyciła Cię twórczość tego poety/tej poetki?
ROZWINIĘCIE
(akapit 2.)
Jaki element szczególnie cenisz w poezji artysty/artystki, o którym/której piszesz?
Co sprawia, że ten element jest unikalny, zasługuje na szczególną uwagę?
Dlaczego tak podoba Ci się ten element twórczości opisywanego poety/opisywanej poetki?
Czy ten element twórczości jest unikalny dla tego poety/tej poetki lub ma nadał/nadała mu on/ona unikalny charakter?
(akapit 3.)
Co sprawia, że ten element jest unikalny, zasługuje na szczególną uwagę?
Dlaczego tak podoba Ci się ten element twórczości opisywanego poety/opisywanej poetki?
Czy ten element twórczości jest unikalny dla tego poety/tej poetki lub ma nadał/nadała mu on/ona unikalny charakter?
Czy ten element jest jakoś związany z tym, który uprzednio opisałeś?
ZAKOŃCZENIE
(akapit 4.)
Powtórz swoją tezę innymi słowami.
W skrócie podsumuj, co szczególnie cenisz w twórczości przedstawionego poety/przedstawionej poetki.
Na zakończenie możesz wspomnieć o własnych doświadczeniach z lektury tego poety/tej poetki – jakie emocje w Tobie wywołuje i dzięki czemu? Dlaczego poleciłbyś innym czytanie tego poety/tej poetki?
| ROZPRAWKAZasady oceniania (na podstawie wytycznych egzaminacyjnych) | |
| Realizacja tematu wypowiedzi |
|
| Elementy retoryczne |
|
| Kompetencje literackie i kulturowe | Wybrane przez Ciebie informacje z książek muszą bezpośrednio odnosić się do Twojej tezy i wspierać Twoje zdanie. |
| Kompozycja tekstu | Twoja rozprawka powinna zawierać minimum 4 akapity, każdy z nich musi być graficznie wyodrębniony. |
| Styl | oficjalny |
| Pamiętaj, że Nauczyciel, sprawdzając Twoją pracę, zwróci także uwagę na: język wypowiedzi, ortografię oraz interpunkcję. | |