-Płytka wyobraźnia to kalectwo. (kampania Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji) – Problem niebezpiecznych skoków do płytkich zbiorników wodnych
-Jedz bez wyrzutów. (kampania Instytutu Ochrony Środowiska – Państwowego Instytutu Badawczego) – Problem zaśmiecania środowiska
-Alkohol dla nieletnich? Ja tego nie kupuję. (kampania prowadzona przez miasto Gdańsk) – Problem pomocy w kupowaniu nieletnim alkoholu
Siła tych haseł tkwi w ich prostocie, zwięzłości oraz zdolności do wywołania silnych emocji i refleksji. Wszystkie one stawiają przed odbiorcami pytania lub wyzwania, co może skłonić do przemyśleń nad własnymi postawami i zachowaniami. Jednakże skuteczność kampanii reklamowej zależy także od innych czynników, takich jak kontekst społeczny, dostępność alternatywnych informacji czy wsparcie społeczne dla propagowanych wartości.
Skuteczność kampanii reklamowych zależy od wielu czynników, zarówno związanych z samym przekazem, jak i otoczeniem społecznym.