W ostatnich latach pojawiły się próby ponownego wprowadzenia sterowców do użytku jako środka transportu, jednak nie stało się to jeszcze powszechne. Niektóre ze współczesnych inicjatyw dotyczące sterowców to:
· Zeppelin NT – niemiecka firma Zeppelin Luftschifftechnik GmbH opracowała nowoczesne sterowce zeppelinowe, które są wykorzystywane do lotów turystycznych i reklamowych.
· Airship Ventures – to firma z Kalifornii, która zajmuje się organizowaniem lotów turystycznych na swoich sterowcach zeppelinowych.
· Hybrid Air Vehicles – brytyjska firma Hybrid Air Vehicles opracowała koncepcję nowoczesnego sterowca hybrydowego, który jest w stanie wznieść się w powietrze i poruszać się jak samolot, a także lądować i wzbić się w powietrze jak helikopter.
· Lockheed Martin – amerykańska firma Lockheed Martin opracowała projekt sterowca hybrydowego, który jest w stanie wznieść się w powietrze i poruszać się jak samolot, a także lądować i wzbić się w powietrze jak helikopter.
Mimo tych prób, sterowce nie stały się jeszcze powszechnie używane jako środek transportu międzykontynentalnego ze względu na ich wysokie koszty i trudność w zarządzaniu nimi w warunkach atmosferycznych. Wymagane są również dalsze badania i rozwijanie technologii, aby zwiększyć ich bezpieczeństwo i niezawodność.