Reklama firmy DHL nawiązuje do mitu o wojnie trojańskiej, konkretnie do fragmentu, w którym Trojanie wciągają do swojego miasta drewnianego konia. Kontekst kulturowy został wykorzystany, aby przedstawić niezawodność firmy DHL – reklama sugeruje, że kurierzy DHL dotrą w każde możliwe miejsce. Firma Mobilgas to amerykański koncern paliwowy, który w swoim logo umieścił wizerunek Pegaza, czyli mitycznego, skrzydlatego konia, który dostarczał Zeusowi błyskawice. Pegaz kojarzony jest z lataniem i szybkim przemieszczaniem się. Firma sugeruje odbiorcy, że jej paliwa pozwolą na szybką, wydajną podróż. Pomysł graficzno-słowny w obu reklamach służy przyciągnięciu uwagi widza (reklamy można odczytać dopiero po zastanowieniu się), zaskoczeniu widza.
Mity, podobnie jak Biblia, z uwagi na swoją powszechność i popularność w kulturze (również popularnej), są źródłem inspiracji dla wielu innych tekstów kultury, również kultury popularnej.