wykształcenie się Boga z chaosu – w Biblii jest to początek wszechrzeczy, w powieści zaś moment ten jest dopiero wstępem do określania własnej tożsamości przez Boga. Autorka wskazała, że sam Stwórca mógł czuć zagubienie w świecie, który należy do Niego.
bratobójstwo – w Biblii Kain zabija Abla z zazdrości, zaś w powieści to Abel morduje Kaina, uważając się za lepszego od niego. Autorka pokazała, że o kształtowaniu rzeczywistości decyduje przyjęta przez jednostkę perspektywa.
opuszczenie Raju przez człowieka – w Biblii jest to kara za złamanie Bożego zakazu, w powieści wydarzenie to wiąże się z chęcią wyzwolenia się człowieka spod wpływu Stwórcy. Autorka pokazuje mnogość interpretacji związanych z pojedynczym wydarzeniem.
Olga Tokarczuk w swojej powieści dokonuje dekonstrukcji opowieści biblijnych, zmieniając ich przebieg i wymowę.