Należy zebrać dane na temat wzrostu uczniów, następnie policzyć ich rozstęp i odchylenie standardowe.
Przykładowe rozwiązanie:
Ilość uczniów w klasie: 21
Wzrost uczniów w centymetrach: 176, 180, 152, 167, 174, 192, 159, 158, 162, 182, 168, 149, 157, 177, 166, 154, 188, 172, 156, 175, 164
Najwyższy uczeń: 192 [cm]
Najniższy uczeń: 149 [cm]
– rozstęp
[
Należy zacząć od zebrania danych na temat wzrostu uczniów, następnie policzyć ich rozstęp (różnica między największą a najmniejszą wartością) i odchylenie standardowe ( najpierw policz średnią arytmetyczną wzrostu uczniów). Zwróć uwagę, że w rozwiązaniu przedstawiono wzrost losowych uczniów. Wyniki masz dostosować do danych, jakie otrzymasz w klasie.
Ćwiczenie wprowadzające5.
299Zadanie 2.
300Zadanie 3.
300Zadanie 4.
300Zadanie 5.
300Zadanie 6.
301Zadanie 8.
301Zadanie 9.
301Ćwiczenie wprowadzające1.
302Ćwiczenie wprowadzające2.
302Ćwiczenie wprowadzające4.
302Ćwiczenie wprowadzające6.
304Ćwiczenie wprowadzające7.
304Ćwiczenie wprowadzające9.
305Zadanie 1.
305Zadanie 3.
306Zadanie 4.
306Zadanie 5.
307Zadanie 6.
307Zadanie 7.
307Ćwiczenie wprowadzające1.
309Zadanie 1.
311Zadanie 3.
311Zadanie 4.
311Zadanie 5.
311Zadanie 1.
313Zadanie 3.
313Ćwiczenie wprowadzające1.
314Ćwiczenie wprowadzające2.
314Ćwiczenie wprowadzające3.
315Ćwiczenie wprowadzające4.
315Zadanie 1.
316Zadanie 4.
316Zadanie 5.
316Zadanie 6.
316Zadanie 1.
318Zadanie 6.
319Zadanie 2.
319Zadanie 5.
320