Proces globalizacji, zwłaszcza rozwijające się środki cyfrowej komunikacji, otwiera przed pracownikami korporacji szerokie możliwości samoorganizacji i obrony ich praw. Dzięki platformom społecznościowym oraz różnorodnym narzędziom komunikacji online mają oni zdolność do błyskawicznej reakcji na niekorzystne działania pracodawców. Przykłady takich działań to:
· możliwość zwoływania międzynarodowych strajków w wielu oddziałach danego przedsiębiorstwa,
· prowadzenie kampanii informacyjnych w Internecie, które koncentrują się na wybranych aspektach funkcjonowania firmy,
· nagłaśnianie przypadków naruszeń praw pracowniczych, zarówno za pomocą mediów społecznościowych, jak i tradycyjnych mediów, takich jak telewizja, radio czy prasa.
Poprawa sytuacji pracowników w korporacjach w erze globalizacji wymaga zrozumienia zmieniającego się kontekstu biznesowego i podejmowania działań mających na celu zwiększenie elastyczności, równości i rozwoju zawodowego pracowników.