Przykładowe rozwiązanie:
„Językowy savoir–vivre na co dzień” raz z przykładami:
– stosowanie zwrotów grzecznościowych (Szanownemu Panu Prezydentowi, Ukochanej Mamie, Wspaniałemu Nauczycielowi, Drogiemu Małżonkowi);
– dostosowanie stylu wypowiedzi do sytuacji, wieku rozmówcy i stosunków łączących obie strony (przykładowo, gdy pragniemy zaprosić dyrektora szkoły na dowolną uroczystość klasową, należy unikać sformułowań potocznych typu: „Czy przyjdzie pan na (…)?” i zastąpić je bardziej odpowiednimi, na przykład: „Mamy zaszczyt zaprosić pana dyrektora na (…)”).
Savoir–vivre to inaczej zasady dotyczące kulturalnego zachowania. Etyka słowna to zbiór zasad dotyczących tego, w jaki sposób należy traktować rozmówcę. Zapamiętaj, że dobieranie odpowiedniego stylu wypowiedzi do osoby oraz sytuacji, świadczy o Twojej dojrzałości, szacunku i wysokiej kulturze osobistej.