Przykładowe rozwiązanie:
„Media Markt – nie dla idiotów” – reklama sklepu RTV AGD
„Metoda na głoda” – reklama serka Danio
„Chwiliżanki. Złap ulotne chwile. INKA” – reklama kawy Inka
Wskazane hasła reklamowe zawierają błędy lub odstępstwa od normy językowej. Warto zaznaczyć, że są to świadome działania, które mają na celu zwrócenie uwagi odbiorcy oraz sprawienie, że łatwiej zapamięta produkt, którego dotyczy reklama.
Norma językowa to przyjęty sposób posługiwania się językiem polskim. Dotyczy odmiany, wymowy i zasad używania wyrazów w określonych sytuacjach. Wyróżniamy normę potoczną, używaną w codziennej komunikacji oraz normę wzorcową – zalecaną przez językoznawców. Wyróżniamy następujące błędy językowe: ortograficzne, fleksyjne, leksykalne, stylistyczne, składniowe, frazeologiczne, pleonazmy, błędne zestawienia wyrazów, gromadzenie synonimów, błędny szyk zdania.