Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy:
– logotyp ma kształt serca, co kojarzy się z miłością, dobrymi intencjami;
– białe litery na czerwonym tle przyciągają uwagę;
– nazwa nawiązuje do Świąt, ich radosnego charakteru, poczucia wspólnoty;
– działania społeczne organizacji: wspieranie ochrony zdrowia, zbiórki funduszy na zakup sprzętu medycznego, promowanie profilaktyki zdrowotnej.
Szlachetna Paczka:
– połączenie białego i czerwonego koloru przyciąga uwagę;
– na białej paczce znajduje się czerwona wstążka, która układa się w kształt serca, symbol miłości i serdeczności;
– nazwa „Szlachetna Paczka” wskazuje na słuszne i szczytne intencje;
– napis „Lubię ludzi” oznacza serdeczność i życzliwość względem innych, chęć pomocy;
– działania społeczne organizacji: pomoc ludziom w trudnej sytuacji, wspieranie ubogich i potrzebujących.
Caritas:
– czerwień i biel przyciągają uwagę;
– symbol krzyża nawiązuje do wartości chrześcijańskich, np. miłosierdzie, pomoc;
– nazwa „Caritas” ułożona jest w taki sposób, że tworzy kształt serca, czyli symbol miłości;
– białe tło, na którym znajduje się krzyż, jest symbolem czystości i niewinności;
– działania społeczne organizacji: pomoc potrzebującym, prowadzenie akcji charytatywnych, rozpowszechnianie idei miłosierdzia.
Oddziaływanie logotypów na odbiorcę:
– taka sama kolorystyka, która przyciąga uwagę i wywołuje pozytywne odczucia;
– powtarzający się motyw serca wywołuje życzliwość i troskę;
– nazwy i hasła odwołują się do serdeczności i chęci niesienia pomocy.
Logotypu przedstawiają znane organizacje charytatywne, których głównym zadaniem jest pomaganiem innym. Każda z nich robi to w nieco inny sposób, jednak łączy je wspólny cel, jakim jest poprawa sytuacji ogółu. Wykorzystują takie same kolory, symbolikę i motywy, które odwołują się do miłości, życzliwości, serdeczności i chęci pomocy.