W tym zadaniu musisz ocenić, czy podane wyrażenia opisują pole figury na rysunku.
I.
TAK
II.
TAK
III.
TAK
IV.
TAK
Staraj się odnaleźć na rysunku wielokąty, który pole zapisano: w wyrażeniu I podzielono figurę na trójkąt prostokątny o przyprostokątnych równych 5 kratek oraz trapez o podstawach 2 i 3, oraz wysokości równej 1; wyrażenie II dzieli figurę na trójkąt prostokątny o przyprostokątnych równych 4 oraz na trapez o podstawach 6 i 8, oraz wysokości równej 1; w wyrażeniu III od pola prostokąta o wymiarach 8 x 5 odjęto trójkąt prostokątny o przyprostokątnych równych 5, a także prostokąt 3 na 4 i trójkąt prostokątny o przyprostokątnych wynoszących 1; ostatnie wyrażenie to różnica pola prostokąta 5 x 8 i trójkąta prostokątnego o przyprostokątnych równych 5, prostokąta 2 na 4 oraz trapezu o podstawach wynoszących 4 i 5, oraz wysokości równej 1. Zauważ, że każdy z tych podziałów pasuje do figury z zadania.
Zadanie 1.
5Zadanie 2.
5Zadanie 3.
6Zadanie 4.
6Zadanie 5.
8Zadanie Co było na lekcji 5
10Zadanie 2.
11Zadanie 3.
12Zadanie 4.
12Zadanie 5.
12Zadanie 6.
12Zadanie 12.
15Zadanie 5.
17Zadanie 7.
18Zadanie 8.
19Zadanie 3.
25Zadanie 4.
26Zadanie 5.
27Zadanie 6.
27Zadanie 1.
31Zadanie 2.
31Zadanie 4.
32Zadanie 5.
33Zadanie Co było na lekcji 8
35Zadanie 1.
37Zadanie 4.
40Zadanie 5.
41Zadanie 6.
41Zadanie Co było na lekcji 5
42