W tym zadaniu musisz podać liczbę, która będąc dzielnikiem w dzieleniu, daje 11 różnych reszt, a następnie uzasadnić swoje zdanie.
Reszty: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Odpowiedź:
11 różnych reszt daje liczba 11.
Uzasadnienie:
Najmniejsza reszta to zero, a największa jest zawsze co najwyżej 1 mniejsza od dzielnika, w innym przypadku z reszty można wyłączyć jeszcze jedną całość. Jeżeli reszta wynosi najwięcej 10, to dzielnikiem w tym dzieleniu była liczba o jeden większa, czyli 10.
Najpierw wypisz 11 kolejnych liczb, zaczynając od zera (zero też jest resztą z dzielenia, np. 22 : 11 = 2 r 0). Pamiętaj, reszta z dzielenia to liczba, która pozostaje po odjęciu od dzielnej największej możliwej wielokrotności dzielnika (np. 37 : 5 = 7 r 2, bo 37 = 7 · 5 + 2). Reszta nie może być równa dzielnikowi lub od niego większa, oznacza to wtedy, że nie odjęto największej możliwej wielokrotności dzielnika.
Zadanie 3.
6Zadanie 7.
8Zadanie 2.
10Zadanie 3.
10Zadanie 4.
10Zadanie 5.
11Zadanie 6.
11Zadanie 7.
11Zadanie 9.
12Zadanie 10.
13Zadanie 12.
13Zadanie 13.
14Zadanie 1.
17Zadanie 2.
17Zadanie 4.
18Zadanie 5.
18Ćwiczenie Co było na lekcji 1
18Zadanie 7.
19Zadanie 8.
20Ćwiczenie Co było na lekcji? 4
20Zadanie 9.
21Zadanie 10.
21Zadanie 11.
21Zadanie 12.
22Zadanie 13.
23Zadanie 2.
24Zadanie 4.
26Zadanie 5.
26Zadanie 1.
29Zadanie 2.
29Ćwiczenie Co było na lekcji 2
30Ćwiczenie Co było na lekcji 3
30Zadanie 4.
31Zadanie 5.
33Zadanie 6.
33Zadanie 7.
33Zadanie Co było na lekcji 10
36Zadanie 1.
37Zadanie 2.
37Zadanie 3.
37Zadanie 4.
38Zadanie 5.
38Ćwiczenie Co było na lekcji 1.
45Zadanie 5.
45Zadanie 6.
46Zadanie 7.
46Zadanie 8.
46Zadanie 9.
47Zadanie 10.
48Zadanie 13.
49Ćwiczenie Co było na lekcji 7
50Zadanie 15.
50Zadanie Co było na lekcji 11
52Zadanie 19.
53Zadanie 20.
53Zadanie 22.
54Zadanie 23.
55Zadanie 1.
56Zadanie 2.
56Zadanie 3.
56Zadanie 4.
57Ćwiczenie Co było na lekcji 1
57Ćwiczenie Co było na lekcji 3
57Zadanie 5.
57Ćwiczenie Co było na lekcji 5
58Zadanie 2.
63Zadanie 16.
66Zadanie 22.
68