W tym zadaniu musisz zapisać liczby w postaci dziesiętnej i wykonać obliczenia we właściwej kolejności.
Aby zamienić liczby mieszane i ułamki zwykłe na liczby dziesiętne, rozszerz ułamki do mianownika równego 10, 100 lub 1000 i wpisz przed przecinkiem liczbę całości, a za nim – liczbę z licznika (za przecinkiem musi być tyle miejsc, ile zer miał rozszerzony ułamek). Pamiętaj o kolejności wykonywania działań: działania o tej samej ważności wykonujemy od lewej do prawej – najpierw wykonaj dzielenie, a po nim – mnożenie. Dla ułatwienia możesz przesunąć przecinki w dzielnej i dzielniku o taką sama ilość miejsc, by uzyskać liczby naturalne, a czynniki mnóż, jakby były liczbami naturalnymi i wstaw w wyniku przecinek tyle miejsc od prawej, ile łącznie miejsc było po przecinku w tych czynnikach. Pamiętaj, mnożenie jest przemienne, czyli możesz mnożyć liczby w dowolnej kolejności.
Zadanie 3.
6Zadanie 7.
8Zadanie 2.
10Zadanie 3.
10Zadanie 4.
10Zadanie 5.
11Zadanie 6.
11Zadanie 7.
11Zadanie 9.
12Zadanie 10.
13Zadanie 12.
13Zadanie 13.
14Zadanie 1.
17Zadanie 2.
17Zadanie 4.
18Zadanie 5.
18Ćwiczenie Co było na lekcji 1
18Zadanie 7.
19Zadanie 8.
20Ćwiczenie Co było na lekcji? 4
20Zadanie 9.
21Zadanie 10.
21Zadanie 11.
21Zadanie 12.
22Zadanie 13.
23Zadanie 2.
24Zadanie 4.
26Zadanie 5.
26Zadanie 1.
29Zadanie 2.
29Ćwiczenie Co było na lekcji 2
30Ćwiczenie Co było na lekcji 3
30Zadanie 4.
31Zadanie 5.
33Zadanie 6.
33Zadanie 7.
33Zadanie Co było na lekcji 10
36Zadanie 1.
37Zadanie 2.
37Zadanie 3.
37Zadanie 4.
38Zadanie 5.
38Ćwiczenie Co było na lekcji 1.
45Zadanie 5.
45Zadanie 6.
46Zadanie 7.
46Zadanie 8.
46Zadanie 9.
47Zadanie 10.
48Zadanie 13.
49Ćwiczenie Co było na lekcji 7
50Zadanie 15.
50Zadanie Co było na lekcji 11
52Zadanie 19.
53Zadanie 20.
53Zadanie 22.
54Zadanie 23.
55Zadanie 1.
56Zadanie 2.
56Zadanie 3.
56Zadanie 4.
57Ćwiczenie Co było na lekcji 1
57Ćwiczenie Co było na lekcji 3
57Zadanie 5.
57Ćwiczenie Co było na lekcji 5
58Zadanie 2.
63Zadanie 16.
66Zadanie 22.
68