W tym zadaniu musisz skrócić podany ułamek i zapisać go w postaci dziesiętnej.
Najpierw pomyśl, przez jaką liczbę należy podzielić licznik i mianownik, by w mianowniku uzyskać wartość 10, 100 lub 1000. Po skróceniu ułamka zamień go na postać dziesiętną: w miejscu całości (przed przecinkiem) wstaw zero, a za przecinkiem – liczbę ze skróconego licznika. Pamiętaj, za przecinkiem musi się znaleźć tyle miejsc, ile zer ma mianownik ułamka zwykłego.
Zadanie 3.
6Zadanie 7.
8Zadanie 2.
10Zadanie 3.
10Zadanie 4.
10Zadanie 5.
11Zadanie 6.
11Zadanie 7.
11Zadanie 9.
12Zadanie 10.
13Zadanie 12.
13Zadanie 13.
14Zadanie 1.
17Zadanie 2.
17Zadanie 4.
18Zadanie 5.
18Ćwiczenie Co było na lekcji 1
18Zadanie 7.
19Zadanie 8.
20Ćwiczenie Co było na lekcji? 4
20Zadanie 9.
21Zadanie 10.
21Zadanie 11.
21Zadanie 12.
22Zadanie 13.
23Zadanie 2.
24Zadanie 4.
26Zadanie 5.
26Zadanie 1.
29Zadanie 2.
29Ćwiczenie Co było na lekcji 2
30Ćwiczenie Co było na lekcji 3
30Zadanie 4.
31Zadanie 5.
33Zadanie 6.
33Zadanie 7.
33Zadanie Co było na lekcji 10
36Zadanie 1.
37Zadanie 2.
37Zadanie 3.
37Zadanie 4.
38Zadanie 5.
38Ćwiczenie Co było na lekcji 1.
45Zadanie 5.
45Zadanie 6.
46Zadanie 7.
46Zadanie 8.
46Zadanie 9.
47Zadanie 10.
48Zadanie 13.
49Ćwiczenie Co było na lekcji 7
50Zadanie 15.
50Zadanie Co było na lekcji 11
52Zadanie 19.
53Zadanie 20.
53Zadanie 22.
54Zadanie 23.
55Zadanie 1.
56Zadanie 2.
56Zadanie 3.
56Zadanie 4.
57Ćwiczenie Co było na lekcji 1
57Ćwiczenie Co było na lekcji 3
57Zadanie 5.
57Ćwiczenie Co było na lekcji 5
58Zadanie 2.
63Zadanie 16.
66Zadanie 22.
68