W tym zadaniu musisz wykonać podane działania, dostrzec pomiędzy nimi prawidłowości i podać przykłady wyrażeń stworzonych na podstawie spostrzeżeń.
Prawidłowość:
Różnica kwadratów dwóch liczb dziesiętnych jest równa iloczynowi sumy i różnicy tych liczb.
Inne przykłady:
Aby zrozumieć, dlaczego podane działania dają takie same wyniki, nie wykonuj dodawania i odejmowania w nawiasach, tylko mnóż każdą liczbę z jednego nawiasu przez każdą liczbę z drugiego nawiasu:
, wstawiaj pomiędzy iloczyny takie same znaki, jakie stały przed liczbami, które mnożysz (gdy przed jedną liczbą stoi plus, a drugą minus, wpisz minus). Teraz zauważ, pierwszy i ostatni iloczyn można zapisać jako kwadraty liczb dziesiętnych, a dwa iloczynu pośrodku się wyzerują (od pewnej liczby odejmujemy tę liczbę, wynik to zero), czyli uzyskaliśmy różnicę kwadratów. Taki iloczyn jest jednym ze wzorów skróconego mnożenia.
Zadanie 3.
6Zadanie 7.
8Zadanie 2.
10Zadanie 3.
10Zadanie 4.
10Zadanie 5.
11Zadanie 6.
11Zadanie 7.
11Zadanie 9.
12Zadanie 10.
13Zadanie 12.
13Zadanie 13.
14Zadanie 1.
17Zadanie 2.
17Zadanie 4.
18Zadanie 5.
18Ćwiczenie Co było na lekcji 1
18Zadanie 7.
19Zadanie 8.
20Ćwiczenie Co było na lekcji? 4
20Zadanie 9.
21Zadanie 10.
21Zadanie 11.
21Zadanie 12.
22Zadanie 13.
23Zadanie 2.
24Zadanie 4.
26Zadanie 5.
26Zadanie 1.
29Zadanie 2.
29Ćwiczenie Co było na lekcji 2
30Ćwiczenie Co było na lekcji 3
30Zadanie 4.
31Zadanie 5.
33Zadanie 6.
33Zadanie 7.
33Zadanie Co było na lekcji 10
36Zadanie 1.
37Zadanie 2.
37Zadanie 3.
37Zadanie 4.
38Zadanie 5.
38Ćwiczenie Co było na lekcji 1.
45Zadanie 5.
45Zadanie 6.
46Zadanie 7.
46Zadanie 8.
46Zadanie 9.
47Zadanie 10.
48Zadanie 13.
49Ćwiczenie Co było na lekcji 7
50Zadanie 15.
50Zadanie Co było na lekcji 11
52Zadanie 19.
53Zadanie 20.
53Zadanie 22.
54Zadanie 23.
55Zadanie 1.
56Zadanie 2.
56Zadanie 3.
56Zadanie 4.
57Ćwiczenie Co było na lekcji 1
57Ćwiczenie Co było na lekcji 3
57Zadanie 5.
57Ćwiczenie Co było na lekcji 5
58Zadanie 2.
63Zadanie 16.
66Zadanie 22.
68