Przykładowe rozwiązanie:
Środki masowego przekazu | Forma przekazu | Tematyka | Odbiorcy |
Prasa | Kontrolna/informacyjna/rekreacyjna/edukacyjna/opiniotwórcza | Osoby starsze | |
Radio | Kontrolna/informacyjna/rekreacyjna | Osoby w średnim wieku oraz starsze | |
Telewizja | Kontrolna/informacyjna/rekreacyjna/edukacyjna/opiniotwórcza | Głównie osoby starsze | |
Internet | Kontrolna/informacyjna/rekreacyjna/edukacyjna/opiniotwórcza | Młodzież oraz osoby w średnim wieku |
Uważam, iż internet ma największy wpływ na współczesną młodzież. Prowadzi ona w sieci niejako „drugie życie” – poznaje tam ludzi, często pracuje za sprawą sieci oraz szuka informacji dot. nurtujących ją kwestii.
Środki masowego przekazu zaczęły się rozwijać w XIX wieku, kiedy to wynalezienie doskonalszych technik druku i rozpowszechnienia umożliwiły szybki rozwój prasy drukarskiej.