Przykładowe rozwiązanie:
Na młodzież w dużej mierze wpływają reklamy z gwiazdami muzyki oraz sportu. Gdy znany na całym świecie piłkarz, np. Lionel Messi, zaczął reklamować markę Lays, rzesza młodych ludzi, głównie dzieci, rzuciła się na te przekąski, mimo iż są one bardzo niezdrowe, o czym w reklamie już nie wspominano. Z kolei nieco starsza młodzież, nastolatkowie, są dużo bardziej podatni na wpływy subkulturowe, np. reklamy produktów z danym zespołem lub aktorem. Niekiedy młodzież – z faktu zakupienia jakiegoś głośno reklamowanego, markowego produktu, np. butów – zaczyna uważać, iż jest lepsza od reszty rówieśników, gdyż stać ją na dane dobra. Dlatego tak ważne jest zainteresowanie ze strony rodziców i opiekunów, którzy byliby w stanie wytłumaczyć dzieciom, iż rolą reklamy jest nakłonienie nas do kupna czegoś i związanie nas z danym produktem.
Reklama nazywana bywa także „sztuką perswazji”. Perswazja to działania mające na celu doprowadzenie do zmiany zachowań lub poglądów innych osób, namawianie kogoś do własnych racji przy użyciu odpowiednich argumentów. W przeciwieństwie do manipulacji perswazja nie szkodzi interesom odbiorcy.