1) Wejdź na epuap.gov.pl.
2) Odnajdź pole „Zarejestruj się” i kliknij w nie.
3) Trafisz na stronę z krótkim formularzem. Wypełnij go.
4) Podając w formularzu PESEL, złożysz wniosek o założenie Profilu Zaufanego. Profil Zaufany potwierdzisz na kilka sposób, m. in. przez bank lub rozmowę video z urzędnikiem.
5) Zaloguj się na założone konto.
Co załatwisz przy pomocy ePUAP:
1) wpisanie do rejestru wyborców po zmianie miejsca zamieszkania,
2) założenie Internetowego Konta Pacjenta,
3) wyrobienie nowego dowodu osobistego w przypadku jego utraty,
4) zgłoszenie do urzędu pracy oraz złożenie wniosku o bezrobocie; pomoc w znalezieniu pracy,
5) wypełnienie i rozliczenie e-PITów,
ePUAP to skrót od elektronicznaPlatforma Usług Administracji Publicznej. Platforma ta służy do komunikacji obywateli i przedsiębiorców z jednostkami administracji publicznej. Stanowi formę „elektronicznego urzędu”.