1. Słownictwo: sformułowania „najak” czy „naura” wprowadzone przez popularnych muzyków.
2. Stosunek do płci przeciwnej: „królowie podrywu” promujący przedmiotowe traktowanie i „zdobywanie” kobiet; osoby publiczne promujące przedmiotowe traktowanie płci przeciwnej.
3. Promocja dążenia do nierealnych ideałów piękna.
4. Promocja trendów modowych czy estetycznych i wpływ na gust odbiorców.
5. Promocja zachowań prospołecznych i prośrodowiskowych: np. akcja „nie truj, swetruj” ze stycznia 2023 r.
6. Promocja czytelnictwa: istnieją liczne kanały tematyczne poświęcone książkom i czytelnictwu, istnieje też grupa influencerów specjalizujących się w tym zakresie.
7. Promocja zachowań prozdrowotnych: reklamowanie aktywnego trybu życia, ruchu, zdrowej diety.
8. Wpływ na rynek i popyt na produkty: lody Ekipy (Ekipa Friza), które były hurtowo kupowane przez rodziców dla dzieci, dla których wiązało się to z pewnym rodzajem prestiżu.
Influencer (ang. influence) to osoba wpływająca na poglądy i trendy w konkretnym zakresie. Wpływ takiej publicznej osoby na zachowania jej odbiorców wynika głównie z popularności tej osoby w mediach społecznościowych.