Przykładowe rozwiązanie (perspektywa chłopca):
Właśnie przyszli po mnie koledzy, ale tata zabrania mi z nimi iść. Mówi, że najpierw muszę wypić gorące mleko. Nienawidzę mleka z kożuchami! Chciałbym już iść. Będziemy bawić się z chłopakami w Indian, a ja jestem wodzem. Niestety, skoro nie mam wyjścia, postaram się wypić to mleko, nawet jeśli jest ohydne.
Przykładowe rozwiązanie (perspektywa taty):
Właśnie przygotowałem mleko dla synka, ale on nie chce go wypić. Jest zły i krzyczy. Myślę, że to dlatego, że na zewnątrz czekają na niego koledzy przebrani za Indian. Pewnie chciałby już iść, ale nie zrobi tego, dopóki nie wypije. Chyba o tym wie, bo dmucha w kubek i stara się pić.
Przeczytaj treść wiersza jeszcze raz. Zwróć uwagę na najważniejsze wydarzenia. Przedstaw je z perspektywy pierwszej osoby (np. robię, muszę, nie lubię, jestem, przygotowałem, wypiłem). Pamiętaj, że chłopiec nie wie, co myśli jego tata, podobnie jak tata nie wie, o czym myśli chłopiec.